Meet and greet

25 juli 2014 - Mueang Chiang Rai, Thailand

Ik vervolg mijn verhaal in een barreke op het strand waar, als ik mijn gsm omhoog houd, verbinding is...
Na 3,5 uren tijden komen we aan bij de gastvrije Nan van mydreamguesthouse in een klein dorpje boven chang rai. Onze rugzakken liggen verzopen op het dak van de taxi en we hangen snel alles op in onze gezellige basic hutjes (meisjes op matrasjes op de grond) aan het water.
De volgende dag vertrekken we onder een stralende zon e te voet op jungletocht langs verschillende stammen: meet and greet de black, red en yellow lahu, de Karen en de aka-stam waar we lunchen in hun hutje en 's avonds een matrasje op de open planken vloer aangeboden krijgen. 'S Nachts houdt het geknor van de varkens, het gehuil van de honden ( net wolven) en het gekukuluku van de vele hanen onder en tussen de spleten van de vloer onder ons, ons wakker....maar wat een avontuur!
De volgende morgen trekken we verder langs een waterval en langs een moeilijke en gladde weg naar een plaats midden in de dichte jungle waar 4 olifanten op ons wachten. Op de rug van deze grote grijze reuzen zetten we onze tocht in de gietende regen verder: zalig!!! Ik heb nog een persoonlijke meet and greet met " Neyje" alvorens we overstappen in een boot en een tijdje later aanleggen aan een naar rotte eieren ruikende warmwaterbron waar we mogen zwemmen. Tegen de avond worden we weer aan de oever van onze verblijfjes afgezet en na een warme maaltijd kruipen we met een lach van oor tot oor in ons bed ;)