Neptunus, Arianne, ... en het heremietkreeftje

29 juli 2014 - Ko Tao, Thailand

Vanmorgen trokken we er weer op uit: met een longtailboat zijn we rond het eiland Koh Tao gevaren en gestopt op de mooiste snorkelplaatsjes! We zagen allerlei prachtig gekleurde (regenboog)vissen, mooi gevormde koralen waaraan we ons soms kwetsten maar dan werd er, naar Thaise gewoonte, tabak opgelegd, speelse anemonen en zelfs een haai ( echt vlakbij, een zandhaai of zoiets)! Ik vond ook een hele groot schaaldier, zo'n 2 grote golvende schelpen doe open en toe gingen en bracht deze met veel moeite naar de boot waarop onze, enkel Thais sprekende, bootbestuurder deze onmiddellijk terug in het water gooide omdat het, volgens onze vrije vertaling, iets gevaarlijk is: als je je hand erin steekt krijg je die er niet meer uit... Dat was ik niet van plan natuurlijk, maar hij zag er echt prachtig uit, net zoals in de tekenfilms ;)
Owee, owee: Dit is onze laatste eilanddag, morgen rijden, varen en treinen we terug naar Bangkok. Nu dus nog genieten van de warme Thaise zon met mooie aureool errond, alsof ze nog even extra haar best wil doen voor ons!